Brev:
Dagsrytme - 6 måneder
23. juli 2019
Alder:
6 mdr.
Dagsrytme - 6 måneder
Hej Helen
Jeg har brug for at høre dit input til vores datters dagsrytme. Hun er nu 6 måneder og vejer 7,5 kg. Hun er helt med motorisk, sidder selv uden støtte, ruller begge veje, skifter legetøj fra hånd til hånd, drejer om sin egen akse og er generelt glad og tilfreds. Hun sover godt og er nem at putte.
Jeg følger jo med her på hjemmesiden og har fået meget god hjælp og inspiration fra de dagsplaner, du har foreslået andre forældre – vores rytme er bare en smule anderledes, så jeg vil gerne vide, om du mener, vi skal forsøge at strukturere dagen anderledes.
Kl. 06: Vågner og er typisk fuld af energi. Spræller omkring i sengen, vender sig om på maven, pludrer og er helt klar på at lege. Jeg kan jo læse fra dine dagsplaner, at du anbefaler, at man på dette tidspunkt ammer/giver flaske og barnet så sover videre – pt. vil det være ret svært for os at få hende til at sove igen, fordi hun er så frisk om morgenen.
Kl. 06-07:30: Bleskift, tøj på, morgenmad (hirse-/havre-/boghvedegrød + frugtmos + vand i kop). Vi leger på gulvet, indtil hun bliver træt.
Kl. 07:30/08: Flaske og puttes til lur.
Kl. 09:30: Vågner fra lur, frugtmos, vand i kop.
Kl. 10:00-11:30: Bleskift, leg på gulvet indtil hun bliver træt.
Kl. 11:30: Flaske og puttes til lur.
Kl. 13:30-14:00: Vågner fra lur, grød/grøntsagsmos (vi har ikke introduceret kød og fisk endnu, men begynder på det i denne uge)
Kl. 14/14:30-16:30/17: Bleskift, leg på gulvet/i haven, tur i barnevognen/bæreselen
Kl. 16:30/17: Flaske og puttes til lur
Kl. 17-18: Vågner fra lur
Kl. 18/18:30: Aftensmad (grøntsagsmos, vand i kop)
Kl. 19:30/20: Flaske og puttes for natten
Kl. 02/03: Flaske og sover fint videre
Mine spørgsmål er derfor:
- Vil du anbefale, at vi forsøger at indføre, at hun sover videre tidlig morgen? Hvordan gør vi det i så fald bedst?
- Er det uhensigtsmæssigt, at de to måltider med mos ligger så tæt på hinanden?
Tak på forhånd!
Hilsen
Anna Katrine